crazyzolo

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Taggar sångtävling! :D

Av Caroline - 29 oktober 2011 12:42

Sitter här o tränar till sångtävlingen Star, repet är i morgon och tävlingen den fjärde.

Så nu tänker jag dela med mig av några tips som jag lärt mig igenom allt detta uppträdande det senaste året.


  • Scenspråket är kanske det viktigaste, just därför ska du A L D R I G träna det! Tränar du det kommer du antagligen bli stel på scen och allt ser in övat ut, skittråkigt.
  • Även fast du är "frisk" så råder jag att dagarna innan dricka te med honung eller något så att du är säker på att du inte får någon infektion eller liknande, det är jätte tråkigt :c
  • Välj inte låten och/eller börja träna cirka två dagar, det är otroligt dumt. Man vet aldrig vad som händer, right?
  • Välj en låt du verkligen, verkligen kan sjunga och inte någon som  bara är bra.
  • Var alltid ödmjuk m.m., trots att det kan vara skit jobbigt och folk kan vara sådana idioter så är det värt det i längden ;)
  • Be någon filma, kan alltid komma till användning plus att det kan vara bra att se vad man kan jobba med sen.
  • Ha bara kul och skit i vad folk tycker, det finns alltid någon som tycker om det du gör.
  • Följ din alldeles egen väg, chocka.

Ja, det var allt jag kom på just nu. Själv kan jag inte säga att jag har följt mina egna råd, jag har just nu skit ont i halsen och knarkar honungsvatten i ren desperation, jag valde ena låten idag och började träna igår, jag är osäker på ena låten. Men jag vet att jag kommer ha skit kul så det är strunt samma faktiskt. ^-^


Världens otur har jag i alla fall... Japp, ingen kommer kunna slå det här, jag svär.

I tisdags var jag och min kompis på stan, vi hade bråttom hem för att passa min lillebrorsa och såg precis våran buss på dess hållplats så på ett ställe emellan två vägar börjar vi springa som galningar och hinner på bussen i tid, lyckliga över att vi hann men bussen stod ändå kvar i cirka två minuter sen så vi kom på att vi faktiskt inte hade behövt springa för att hinna. Väl hemma sätter jag mobilen på laddning och kollar på facebook där jag ser ett mejl, "vad fort du började springa när jag och marcus gick förbi då hahaha", ifrån självaste Martin Maxe som jag totalavgudar, då har den skutten varit precis där och ja... Vi började springa när dom kom nära. Den du, den slår ingen!

Så alltså, jag missade min största idol pga. bussen, bussen passar inte mina tider helt enkelt >_<

Fast jag ska ju på deras konsert den tolfte så jag får väll hälsa då, om jag vågar *w*

Ja jag är blyg, jätte, jätte blyg faktiskt D: Oftast, ibland, lite då och då xD


Jaja, jag har inte tid att sitta här och göra ingenting c:


 


Skit i att fingrarnas hållning är damp, den tekniken har jag fixat nu :3


  K A K A   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 9 januari 2012 17:06

Startar en ny blogg nurå... But damn you have to find it all by yourself! c';   P Ö S S < 3 ...

Av Caroline - 18 november 2011 17:18

Pga. klasskamrater utan humor och med alltför stor seriositet slutar jag nu att blogga. Dock kommer en ny blogg komma upp för mina närmaste kompisar men jag slutar blogga här helt enkelt. Life sucks,det är bara så de är.   Och jag är mycket medve...

Av Caroline - 17 november 2011 20:48


Mitt liv är ett perfekt kaos, ett vimmel av panik, ångest, tonårsproblem, drömmar, uppfyllelse, saknad. Eller inte... Mitt kaos är fult under ytan där finns även, depression, piller, uppväxt, ångest, konflikten med kniveggen, saknaden utav bekräfte...

Av Caroline - 15 november 2011 18:34


"Minns du vår blodsed, våran lag Vårt dumma korståg mot en lika korkad stad Jag minns allt, som naglarna mot glas Men du bara skrattar åt mig, förminskar allt till ett skämt Men jag ser på din ängsliga hållning, din jagande blick att de känns Att det...

Av Caroline - 9 november 2011 19:26

Det här är f*n det sjukaste jag någonsin sett! Åh fy tusan... Vad Moderaterna har röstat: 1904-1918 Nej till allmän rösträtt.1916 Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.1919 Nej till 8 timmars arbetsdag1921 Nej till avskaffandet av dödsstraff i S...

Presentation


We only exist in this song.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Omröstning

Ingår du i en religion, vilken?
 Ja, kristendomen.
 Ja, judendomen.
 Ja, satanismen.
 Ja, buddhismen (stavas).
 Ja, annat.
 Nej.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lämna tassavtryck i Göstboken

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards